VET VARKEN UT ELLER IN

 
Ibland vänder allt helt om och hela världen rasar. Ska jag vara helt ärlig så är INTE mitt liv perfekt men tyvärr har det bara blivit så att jag måste vara ''perfekt'' då det bara blev fler och fler prenumeranter på youtube. Det är synd för jag är en väldigt öppen person i vanliga fall. Jag vill prata om problem osv för jag vet att andra där ute kan få behöva se en sida som inte är perfekt eftersom ALLA har problem. Jag har faktiskt gått igenom saker i mit liv som INGEN ska behöva göra och jag bär så mycket innom mig som bara vill ut. Men jag kan inte heller bara släppa ut allt då det inte bara handlar om mig i många lägen. Inget är sammanhängade just nu men men en vacker dag SKA jag berätta allt, jag lovar.

Visste ni att jag har funderat starkt på att säga upp mig från jobbet och sattsa fullt ut på youtube då jag älskar min lilla youtube värld för den mår jag bäst i? Funderar även på det nu (just nu) men problemet är att jag inte har ''råd'' att säga upp mig. Med det lilla jag tjänar på youtube kan jag inte fortsätta leva i den livsstilen jag gör nu och jag har inga pengar att ha kul för eller spara för framtiden inte heller betala räkningar osv. Men det är lockande att bara få ringa chefen och säga TACK OCH HEJ! 

Japp jag vet alltså ingenting. Jag är 20 år och har inga framtidsplaner alls vilket suger för då har jag inte ricktigt något att ha som mål. Man vet inte ricktigt vad man kämpar för. Och jag är ett kontroll freak och behöver alltid ha så bra koll på läget som det bara går annars blir ja tokig!

Vad tycker ni, ska jag säga upp mig eller vad fan ska jag göra? Kände mig så inspirerad när jag såg Anty's video när hon berättar att hon sagt upp sig och skulle dra till Rhodos i två månader och sedan försöka flytta till sthlm! Jag vill också våga.

Förlåt till er som inte gillar långa inlägg men jag är en tänkare. Jag tänker allderles för mycket om allt och ingenting speciellt på kvällarna!

Ni är bäst glöm inte det, puss på er <3
 
Kommentarer
Diana säger:

Hej Felicia! Jag har följt dig ett tag på youtube och tycker verkligen att du är duktig på det du gör! Jag förstår frustrationen över att inte ha något mål för jag va själv där när jag va i din ålder. Det är viktigt att du hittar något du tycker är kul att göra, vilket jag förstått är din youtube. Tycker absolut att du ska satsa på det heltid om det är det du känner för MEN man behöver inte avsluta allt annat abrupt bara för att "våga". Du kan gå från det ena till det andra i en mer successiv övergång. Att våga är en sak men ibland måste man vara realistisk också, det kostar att leva och att leva gott kostar mer. Hade det funnits möjlighet hade jag (om jag varit du) tagit tjänstledigt och vågat åka iväg på en lite längre semester där du kanske hade sett på saker och ting ur ett annat perspektiv och på ett helt annorlunda sätt :)

Jag märker att jag också snöar in på detta, men jag förstår så väl vad du känner och hur/vad du än gör, kan jag nästan garantera att det ordnar sig och att det blir väl :)

2014-07-08 | 16:24:24
Bloggadress: http://direli.blogg.se
Amanda säger:

Detta var ett superbra inlägg Felicia! Det är svårt att veta vad man vill i livet och man blir nästan lite rädd för framtiden eftersom man inte vet vad som väntar en. Jag tycker att du ska stanna kvar på ditt jobb. Se hur det känns, alltså på riktigt se hur det känns om det är dags att säga hej då eller stanna kvar. Du är så grymt duktig på det du gör och din kanal bara växer och växer. Om du känner att nej detta är inte jag så säg upp dig. Det kan var det bästa som har hänt dig eller det sämsta, vilket det än blir så vet jag att du kommer att klara dig och lyckas. Massa kramar, Amanda♥

2014-07-09 | 15:37:11
Erica säger:

Mitt "liv" kickade igång när jag blev 22. Jag tog körkort, jag köpte min egna lägenhet och jag fick ett jobb som jag verkligen älskade. Jag känner sååå igen mig i att inte veta någonting och känna sig helt lost - för det gjorde jag med! Jag trodde jag var helt onormal när jag var 18+ och inte visste vad f*n jag ville eller kunde göra.. Till slut så släpper det och alla bitar faller på plats, jag lovar!

Jag tycker självklart att du ska våga, men jag tycker samtidigt att det är bra att du tar 2 steg bakåt och reflekterar.. Jag hade nog inte haft min lägenhet eller mitt jobb som jag faktiskt tjänar bra pengar på om jag tex hade dragit på den där Asien-resan med min bästa kompis i 4 månader som hon gjorde. Det beror helt klart på hur mycket man är villig att "offra" det kommer ju bra saker ur båda alternativen egentligen, men allt har sin tid och plats och jag lovar att det kommer att bli så j*vla bra till slut! Tänk att vara en Youtuber på heltid, vilken dröm! Rätt säker på att det kommer bli så, men i rätt tid :)Grubbla inte FÖR mycket, för allt löser sig!

Lite pepptalk! PUSS!

2014-07-10 | 12:16:35
Bloggadress: http://www.Middiekickass.blogg.se
J ◇ Y Malou Schubert ♡ Everything starts with nothing säger:

Du är fantastisk på alla sätt och vis. Vad du än vill göra så ska du göra det! Men om du vet att du inte kommer att må bra ekonomiskt så kanske du bör vänta lite till tills youtube drar in mer pengar. Annars sök ett annat roligare jobb där du verkligen längtar efter att gå till jobbet varje dag? Du kanske bara behöver semester ett tag för att återhämta dig. Testa det? Och ägna dig åt dina drömmar, ägna dig åt sånt du älskar att göra. Släpp dig själv fri och vila i det du känner för att sedan lyckas gå vidare.

Jag känner själv att mitt liv är helt upp och ner. Jag är 21 och pluggar fortfarande. Ska plugga i fyra år till vilket ger mig en del oro och ångest, men när jag är klar kan jag äntligen göra det jag älskar och livet har bara börjat. Varje dag är en ny skatt ♡

Du är underbar, även fast jag inte känner dig så ser jag dig som en fantastisk person. Du sprider så mycket lyster i din karaktär och så mycket mod. Gå alltid dit ditt hjärta vill ☆

2014-07-11 | 05:14:34
Bloggadress: http://nicolinda.blogg.se/
Ella säger:

Du är en otroligt stark människa och en väldigt bra förebild Felicia!! Tycker att det här var ett superbra inlägg och jag tycker du ska våga chansa. Göra det som du trivs bäst med!

2014-07-20 | 17:59:14
Bloggadress: http://nattstad.se/ellahansson
Qlin säger:

Hur räddade du en familje kompis liv?

2014-07-24 | 20:51:11
O säger:

Hej Felicia! Känner så igen mig i det du skriver. Direkt jag tog studenten fick jag panik, jag är från en liten by och kände mig mest typ tillfångatagen där och kände att allting sög. Hade ett pissjobb, nästan inga pengar för jag fick inte jobba så mycket, bodde avlägset och var allmänt nere, och 0 kr på sparkontot. Då bestämde jag att fuck it, det kan väl inte bli så mycket värre, så jag tog mitt lilla pick och pack och flyttade 100 mil hemifrån med 5000 kr haha. Och det var såå värt även om livet varit knaggligt. Det är så skönt att komma ifrån sina vardagliga rutiner och ändra på vad man inte tycker funkar, för man lär sig så otroligt mycket efter vägen! Sen behöver man ju inte vara så drastisk som jag var, att åka iväg och resa/säga upp sig för att göra det man verkligen vill etc är ju också sånt som får en att växa. Vet inte riktigt vad jag ville säga med det här, mer än att jag vet hur det känns och ett stort fett LYCKA TILL till dig i vad du än tar dig åt. KRAM!

2014-08-03 | 10:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback